Po mnohých testoch zameraných na udržateľnosť a elektromobily máme “old-school” test pneumatík s hlavným zameraním na športovú jazdu a bezpečnosť. V základnom poli sú obvyklé športové prémiové modely, ako aj niektoré lacnejšie modely a dokonca aj 2 čínske pneumatiky, aby sa získal úplný obraz.
Test bol vykonaný na Audi TT, ale výsledky budú veľmi podobné pre všetky pneumatiky so šírkou 245 a 235 mm. Víťazom sa stal vynikajúci Continental SportContact 7 (★100), ktorý ukázal slabiny len v časti o valivom odpore a komforte testu. Druhé miesto obsadil Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 (★93) a tretí je Pirelli P Zero PZ4.
Zaujímavé postrehy z testu:
1. Veľké výkonnostné rozdiely v brzdění na mokrej vozovke
• Rozdiel medzi najlepšou a najhoršou pneumatikou v brzdění na mokrej vozovke sa rozšíril na takmer 30 metrov (z 100 km/h). To je obrovská bezpečnostná rezerva – dostatočná na to, aby mohla rozhodnúť medzi tesným vyhnutím sa nehode a vážnou kolíziou.
• Pneumatika Double Coin sa vyznačovala (v zlom) najdlhšou brzdnou dráhou na mokrej vozovke (takmer 70 metrov), čo predstavuje skutočný rizikový faktor za mokrých podmienok.
2. Prekvapenia medzi lacnými pneumatikami
• Nie všetky lacné pneumatiky si viedli rovnako zle. Triangle Effexsport TH202 prekvapivo dobre odolával aquaplaningu a prekonal aj niektoré prémiové značky v tomto konkrétnom teste.
• Avšak ten istý model Triangle výrazne zaostal v brzdění na mokrej vozovke, kde potreboval o viac ako desať metrov viac oproti najlepším výkonom. Takže zatiaľ čo lacné pneumatiky môžu občas vynikať v jednej kategórii, stále môžu zaostávať v iných.
3. Prémiové značky stále vládnu celkovo
• Continental’s SportContact 7 získal najvyššie pocty s mimoriadne konzistentným chodom na mokrej a suchej vozovke. Zaujímavo, behúň pneumatík Continental ukázal nejaké opotrebovanie („chunking“) po asi piatich až šiestich intenzívnych kolách, ale celkový výkon zostal najlepším vo svojej triede.
4. Aquaplaning vs. Přilnavosť v zákrutách
• Mohli by ste si myslieť, že pneumatika, ktorá dobre odoláva aquaplaningu, bude tiež excelovať v jazde na mokrej vozovke, ale to vždy nie je pravda. Niektoré pneumatiky (ako lacnejšie Triangle) dokážu efektívne odvádzať vodu v priamom smere, ale majú problémy ponúknuť dostatočnú laterálnu priľnavosť v zákrutách.
5. Dôležitosť valivého odporu
• Firestone sa ukázal byť najväčším šetričom paliva, s najnižším valivým odporom zo všetkých. V porovnaní s pneumatikou s najvyšším valivým odporom (Triangle), Firestone ti môže pomôcť ušetriť približne päť percent na palive. Pre častých vodičov je to znateľný rozdiel časom.
6. Hladina hluku nie je vždy spojená s výkonom
• Test meral tak vnútorný vnímateľný hluk, ako aj hluk pri prejazde (dB). Zaujímavo, Goodyear získal veľmi dobré skóre pre tichú prevádzku, a pritom stále patril medzi špičku v výkone.
• Double Coin bol tichý zvonku (najnižšie nameraný hluk pri prejazde), ale zlyhal v kľúčových bezpečnostných oblastiach, čo dokazuje, že ticho nemusí nevyhnutne znamenať kvalitu.